2009. március 24., kedd

stoppolni minden különösebb cél nélkül



a blog címadó mixe, ami nem csak ebből a szempontból kiemelkedő, hanem hogy ez volt az első, laptoppal buherált, kvázi digitálisan összerakott mixem. az persze külön poén, hogy pár szám (quanticoktól az awol one-ig) élőben lett felvéve bristolban, a ha ha! bárban, egy triphop buliban, ahol én pakolgattam a lemezeket, ráadásul bakeliteket; ezek ahogy kell, egy kicsit máshogy szólnak, így tehát pont az első 'digitális' mixem nem is teljesen digitális, natessék. akkora hibák vannak benne egyébként hogy ihaj, dehát amíg élünk tanulunk ugye. a laptop-mixes rész se jobb, akkoriban még csak a virtual dj-t ismertem, ami amilyen kellemesen kezelhető, annyi hiányossága is van, sok bajom volt vele.

a cím úgy jött, hogy eleve van egy ilyen terranova lemez, provokatív borítóval, de elég gyenge zenével, a close the doors sokkal jobb. amikor ez a mix készült, 2007 márciusában, az utolsó napjaimat tengettem gloucesterben, és a szabadnapjaimon végigbicikliztem rourdeant, volt hogy egészen a walesi erdőkig eljutottam. aztán egy erdei úton elestem, összetörtem a bringát, így elindultam az út mentén, lábamon a hülye spd-s cipő, amiben aztán lehet gyalogolni. angliában nem lehet stoppolni, egyrészt mert az angolok hülyék, másrészt nincs is mindig hely rá; gloucesterhireben kis vékony utak kanyarognak, térdig érő kőfal kíséri őket, mögöttük földek, bárányok meg tehenek. gyakran még két autó se fér el egymás mellett, kis beugrók vannak, ahol bevárják egymást, oda állhatsz, ha akarsz, de lengetni nem érdemes, max rád dudálnak, elütnek, rád hajtják a teheneket, esetleg néznek rád bután, és egészen biztosak abban, hogy valami köcsög bevándorló vagy. azon az erdei úton bandukoltam, és csak poénból stoppoltam, ráadásul annyira idegesített a cipő, hogy levettem, zokniban mentem a betonon, nadrágom szétszakadva, csupa vér, és a cipővel lengettem; lehet emiatt állt meg egy figura, ment a farmra, platós kiskocsival, és magyarázta, hogy ez az út bizony nem megy sehova, én hova akarok menni? mondtam, hogy pont oda; sehova. nincs particular destinationom, jutott eszembe a terranova lemez. akkor kezdtem el stoppolni minden különösebb cél nélkül, és megtanultam, hogy angliában is lehet stoppolni, de csak úgy, ha az ember nem akar eljutni valahova. így eljutottam egészen skóciáig.

az akkori, friss, trendi ipodommal, amihez még zoknit (!) is vettem, és az összes spórólt pénzen össze ebayozott lemezekkel indultam útnak, és ezekből a stoppolós zenékből lett ez a mix. az a száradós, mindentől távol levő érzés jött akkoriban velem, és a katica hiánya; ezért van ilyen elvágyódós, szerelemtől jövős-menős zenékkel tele. tudtam hogy mindig mindenről elkések, és biztosan messziről jövök, mint ahogy azt is hogy én a halál rokona vagyok, szeretem a tűnő szerelmet, hát még megcsókolni azt, aki elmegy. akkoriban jöttem rá, hogy az ember hiába megy akármilyen messzire, viszi magával azt, ami elől elmegy; és erről szól ez a mix. az eleje elvágyódós, a közepe haladós, a vége pedig visszavágyódós; mehetsz bárhova, viszed magaddal adyt.

abban az időben hétvégén játszhattam londonban, a camdeni oh bar-ban, koradélután, amikor a kutya se figyelt rám, és egy fillért nem kaptam érte; viszont olyan arcok váltottak a dj pultban, mint mondjuk a lazyboyos rob, vagy a bentes simon nills, meg akár jon kennedy. és odajárt kávézni a volt faithless tag, az 1 giant leapos jamie catto, az ő kiadójának (spacious music) jelenléte elég fontos ebben a mixben, nagyon sokat köszönhetek neki. innen ismerem az e blogban már emlegetett slovo-s randall szóló dolgait, és a puszta improvizációból létrejött háromnapos zenei projektet, a happeninget. meghatározó volt még annak idején a windmills of your mind című szám is; amikor januárban hazajöttem magyarországra, csak ezt az egy számot hallgattam, negyven valahány változatban, többek között pityeregtem a magyar szövegtől is. a kultikus moondog féle trombita dallam is nagyon fontos volt akkor, ez a szarjunk mindenre, csak menjünk előre hangulat, meg főleg a mr scruff-os vj videó, amitől mindig jókedvem lett, ha ki voltam bukva. ugyanez a rázzuk a fenekünket az útszélén stílus a quantic is, akiket nagyon sokat hallgattam annak idején (élőben kurvajók!), az aim, vagy a beta bandos figura másik éne, a king biscuit time.

az ebay volt a másik nagy zenei inspirátor, naponta rendeltem a lemezeket, vagyonokat adtam mindenféle ritkaságokért, így sikerült megszerezni az egyik kedvenc, eddig egylemezes zenekarom, a custom blue so low maxiját; az itt hallható cinematic orchestra remixet több évig hiába kajtattam, és persze hogy amikor megjött, rongyosra játszottam. a charles webster szintén egylemezes projektje, a presence is így került hozzám, mint ahogy a dzihan & kamienék albumai is; mindkettőjük itteni felvétele, a drophere, meg a far far away from my heart azóta is nagyon benne vannak a szívemben; üres utakon égre nézni, miközben a füledben is benne vannak, az hajaj. a folk világába is akkoriban csöpögtem bele; a bent szám is egy billie jo spears feldolgozás, de erre a gene clark dalra ugráltam a legtöbbet a bárányok között. a husky rescue-s korszakom is akkor volt, mint ahogy parov stelar is abban az időben szólt sokat. főleg a mix utolsó tíz percére vagyok büszke, a végén egymáson szól a happening dubja, és a penguin cafe orchestra nagyzenekara, úgy illenek egymásba, mint a jó szeretők. ez utóbbit már csak a címe miatt is ide kellett tenni; zene valakiről, akit szeretsz, de elmegy, és ez mégse számít. hát ez ilyen, mint ahogy ez a mix is.

ehe tracklist:

1 latinovits: akik mindig elkésnek (ady endre)
2 randall: narghile
3 custom blue ft spacek: so low (cinematic orchestra remix)
4 husky rescue: new light of tomorrow (bonobo remix)
5 bent: so long without you
6 gene clark & the godsin brothers: only colombe
7 mazzy star: taste of blood
8 victor malloy: the girl who wasn't there (quantic remix)
9 moondog: lament 1 'bird's lament'
10 mr scruff: get a move on (edit)
11 quantic soul orchestra: get a move on
12 quantic soul orchestra ft alice russel: end of the road
13 king biscuit time: i walk the earth
14 hird ft yukimi nagano: keep your kimi
15 aim: cold water music
16 psychonauts: circles
17 the orange factory: windmills of your mind
18 awol one & daddy kev: danyell's song (wild is the wind remix)
19 slovo: magazine man
20 silent poets ft ursula rucker: get ready (dj yas & marcus cuts)
21 miles davis: in a silent way (dj cam remix)
22 parov stelar ft billy kern: nowhere
23 presence ft sarah jay: far, far away from my heart
24 dzihan & kamien feat ma.dita: drophere
25 the happening: finding our feet
26 the happening: let it move you
27 penguin cafe orchestra: sound of someone you love who's going away, and it doesn't matter
28 phoenix: outro (ady endre)


a rajzokat annának, a boldizsárnak köszönhetem, akinek nem tudom hogy fogom megbocsájtani, hogy nem a rajzolás felé ment tovább.

2 megjegyzés:

zsof írta...

meghallgattam es teccet, foleh igy hogy ismerem a toretenetet. Ahogy Forest Gump mondja, life is like a box of chocolate, you never know what you get...

Névtelen írta...

Hosszú vonat

A pályaudvar közelében

holtvágányra tolva

áll egy hosszú vonat.

Azt mondják, a szegények

abban laknak,

és hogy meg van engedve nekik.

Egyszer tényleg láttam,

hogy egy lenyakazott

kezetlen törzs,

vagyis egy ing,

meg két levágott láb,

vagyis egy nadrág

lóg a kivilágított ablakban,

nyilván száradnak.

Biztos nem nagyon tágas,

meg minden,

de azért klassz lehet

állandóan utazni,

és mégis folyton

megérkezve lenni.