2009. február 4., szerda

hold mix

bár ma már a hold sem ugyanaz, annak idején bizony még sok mindent jelentett; annyira, hogy még miksz is lett belőle. írország esőáztatta tengerpartján készült, és természetesen egy szerelmi történet; van benne minden, ami ehhez kell, vágyakozás, várakozás, boldogság, csalódás, szomorúság, elmenés, visszajövés, ahogy az ilyet illik.
ez egy dán lord?

Bejegyzés közzététele
zeneileg főleg az akkoriban nagyon jelentős kcrw-s, egyszálgitáros, ablakon kinézős intim folk- pop hangulat; azon a júliuson majd minden reggel a morning becomes eclecticre ébredtem, meg arra hogy odakint esik. így született ez a mix is, odakint szakadt az eső, a megan nézte a noody-t, a cian kergette a pókembert, én meg ültem egy rakás játék között, és álmodoztam. főleg az a rész volt vicces, amikor megpróbáltam saját szakállra felvenni a vihar és a madarak hangját; ott, ahol a nina simone azt énekli hogy 'and listen to the sweet birds singin' az alatt a fecskék hangja a patakpartról került oda. a családnak ugyanis valami hihetetlen meseszerű ideál kertje volt - a kert végében hatalmas, terebélyes fa, és alatta patak bújkált - csak épp sose engedték oda a gyerekeket. bezzeg az az idióta, kócos marcus; magyarázkodhattam, amikor egyszer arra jött ki a családapa, hogy kiraktam a kerítésre, és végigszórtam kenyérrel a laptopomat, hogy rászálljának, lehetőleg közel a mikrofonhoz. azt mondtam, az egyetemre kell, tudja, kisérlet. naja. akkor is furán néztek, amikor esőkabátban, laptoppal a hónom alatt ültem a viharban, szintén a hangok miatt; egy számmal később, amikor a clerkenwell kid azt énekli az abba feldolgozásban hogy 'i must have heard the sound of rain', na akkor az az eső, és az az mennydörgés, az ott volt, felettem, dublinban!

ebben a mikszben lehet hallani a valaha csinált legjobb mixemet, a tanya donelly dalra úgy dobom a minotaur shock dobját, mintha az isten is oda teremtette volna, erre roppant büszke vagyok. a többire persze kevésbé; főleg a tom mc rae - yo yo ma úsztatást kellett volna szolidabban csinálni, jó hogy van cselló mind a kettőben, de akkor is (a yo yo ma - frost viszont egész jó!). itt főleg a dalok számítanak egyébként, a mixek annyira nem; gyakran bizony épp hogy csak illeszkednek egymásba. a dalok viszont nagyon; hallhatod a lunz adem féle lunzát, amiről már áradoztam amikor az ademről áradoztam; minden idők egyik legjobb 'remixe' szerintem; ahogy minden idők egyik legjobb feldolgozása amit a john martyn csinált a portishead glory boxából; borízű, füstös, függönybehúzós, kvázi blues-t csinált belőle, hallanod kell. a kcrwnek hála, hallanod kell azt is, amit esetleg már hallottál; ez a legjobb változata a sia(szia! hihi) go to sleep feldolgozásának, itt még nem bonyolítja úgy túl, mint a későbbi élő felvételeken (lady croissant), és nem lassítja le annyira, mint az albumon (some people have real problem). plusz csellót kap a kcrw stúdióban a nick cave into my arms-ja, és merészebb zongorát; a dorfmannal épp a napokban állapítottuk meg, hogy jól állnak cave-nek a szomorú vonósok. szintén meghatározó lett később a frost féle byssan lull; ez egy norvég altató, itt némileg elektronikusan, triphoposan, de én mindenféleképpen meg vagyok őrülve tőle, annak idején ez borzolta a forró kutyámat is, brr, de legalább csináltam az összes feldolgozásából egy blog aláfestő mixet.

olyan, azóta már atyaúristen előadók is felsorakoztak ebben a történetben, mint az ekkoriban megismert under byen, vagy a piano magic, az album leafról nem is beszélve. az azóta már a művészetek palotájában is járt brad mehldau radiohead feldolgozása is fontos, utána elkezdtem gyűjteni a radiohead feldolgozásokat, de az exit musicot például senki nem játsza el úgy mint ő, hogy a hangulata nem változik, de mégis más az egész; zseniális. ekkor találkoztam először az azóta szintén jóbaráttá vált jolene-vel, de mondhat nasztaszja amit akar, pöttyös az igazi és nem a white stripes. valami interjúban mondja a dolly egyébként hogy jolene természetesen élő személy; milyen öreg lehet már, ha egyáltalán él még, mindenesetre megnézném öregen a jolene-t. camille is akkor vált nagy kedvencemmé, miután kiturkáltam a le fill-t egy tengerparti kisváros charity boltjában. a záró dusty springfield dalról pedig csak annyit, hogy szólni fog a temetésemen, ha én lehetek a dj. ha nem, visszajövök, és kísérteni fogok, amíg be nem tesztek normális zenét, ezt nyugodtan lehet fenyegetésnek is venni.

ez a kiksz is tokkal, vonóval kapható, azaz itt is van cue, mint a havasnál; ugyanazok vonatkoznak erre is, beleértve a foobart is, csak sajnos most a hülye rapidsharen keresztül. nyomok ide egy control c, control v-t, hátha te nem nyomsz egy bal gombot a havas linkre:

'a cue az arra érdemes mp3lejátszónak szétbontja számokra az egy fájlból álló mixet. a legegyszerűbben úgy tudod használni, ha először is leszeded a foobart, ami olyan mint a chokito; ronda és finom (bocs), de egyébként tényleg, amilyen ronda, olyan kevés memóriát használ, és annyira lejátszik mindent; majd miután leszedted a foobart, és telepítetted, a cue-fájlnál nyomsz egy jobb gombot, properties, izé, tulajdonságok, és ott valószinűleg a néród lesz alapértelmezettnek betéve a cue-fájlt használó programokhoz, hát az neked nem kell, hanem átteszed foobarra. és ezután a cue-ra kattintasz, és máris látni fogod számcímekre bontva a mikszet'

nna. nincs az az isten, hogy leírtam volna ezt még egyszer. a gyönyörű rajzok a kedvenc deviánsomtól, pesare-től vannak, nagyon szeretem a dolgait.

fene tudja miért vettem elő pont most ezt a mikszet, most, amikor még messze a nyár, még messzebb a tenger, és azt hinném, hogy az a lelki állapot is messze, amiben készült; de lehet hogy épp ezért. végére még egy tracklist búcsúzóul, ha nem bírnád elolvasni a boritón, ami esélyes;

1 husky rescue: good man
2 iron & wine: waitin' for a superman
3 tanya donelly: sweet ride
4 minotaur shock: motoring britain
5 jon kennedy: waiting for the sea to freeze
6 nina simone: i can't see nobody (daniel y remix)
7 the real tuesday weld: the day before you came
8 camille: au port
9 lunz: lunz (adem's lunz)
10 the cardigans: higher (naid remix)
11 clue to kalo: do you know that love can end?
12 the album leaf: storyboard
13 john martyn: gloory box
14 dolly parton: jolene
15 lindsey buckingham: never going back
16 mary margaret o'hara: cry 'bout
17 tom mcrae: you cut her hair
18 yo yo ma: prelude bach cello suite (#1 in g-minor)
19 frost: byssan lull
20 piano magic: never will it be the same again (part 1)
21 archive: i will fade
22 under byen: plantage
23 cousteau: you my lunar queen
24 nick cave: into my arms
25 sia: i go to sleep
26 brad mehldau: exit music (for a film)
27 dusty springfield: goin' back

2 megjegyzés:

Sörös Borbála írta...

ez eddig a legjobb

pitypang írta...

erre ki lehetne nyitni a hálószoba ajtaját.