2009. január 20., kedd

otthont építeni



itt a ház, ami kősziklára épült
ahol reccsen a padló, fából a párkány
a széken por ül, megteríti az asztalt.

itt a ház, ahol kint maradt a magány.
ahol laktam. ahol azt mondtam:
most vagyok otthon.

itt a kert, és a fa, aki olyan vén, mint én.
zöldre szőtt ágaival térdepel a gyepre.
hát én felmásztam a kérgén, fel, a tetejére
hogy lássam a világom, hogy értsem végre.
de elfújt a szél.

úgy kapaszkodtam, ahogy tőled tanultam;
ahogy te fogtál engem; de nem volt elég.
visszaestem a földre.

itt a ház amit neked építettem, és te nekem. belőlünk
lett, és azt mondtuk: itt vagyunk otthon.
de nem volt elég. most elsüllyed a mélybe.

én benned voltam otthon és te bennem;
kősziklák voltunk. de már ez sem elég.
eltűnünk hát örökre.





(külön köszönet a fordítási segítségért 'dávidanyu' dórának. a 'ground had arose and passed it's knees'- fordulattal voltam a legnagyobb bajban; de ő regisztrálva van a prozon, ahol mint nem fizetős tag is kérdezhet - naponta asszem ötöt -, és ahol mindig van néhány lelkes őrült aki segít - olykor hajnali kettőkor is - és ahol mindjárt rímbe is kaptuk a lelkes segítséget...)

(a zseniális uptheresoultion által készített hivatalos videóktól - mind a kettőtől - szárazra sírtam már a szemem. az utóbbi időben nagyon sokat megnéztem; lassan jön, és végigmegy rajtad. nem is az a legmegdöbbentőbb, ami történik, hanem hogy tényleg az történik amire vársz, és mégis úgy, hogy kapaszkodnod kell tőle. mesze ez a kisfilm a legjobb, de ettől függetlenül ez a szám sokakat megihletett, főleg hogy a radar fesztivál pályázatot is írt rá; a tejfölös szájú húszéves angol srácot, aki kivágott egy fát a rádióváltozatra; van egy érdekes arcos-szemes-mosolyos, meg egy igen sablonos duffy féle, és a látványos, picit giccses, picit sírós nyertes videót is mindenképpen érdemes megnézni, hát még inni rá.)

(a build a home-t és a breathe-t is a legutolsó cinematic orchestra lemezen, a ma fleuron találod, ahol a már megismert patrick wilson, és fontella bass mellett a lambos lou hangjában is gyönyörködhetsz. a kicsit pörgősebb rádióváltozatot ingyen neked adja a ninja tune, ha cserébe te nekik adod az email címedet, amit állítólag nem küldenek el az ördögnek. grey revend is készített egy gyönyörű akusztikus feldolgozást, ajánlom kedves figyelmedbe)

1 megjegyzés:

Sörös Borbála írta...

egész jó.
van néhány különösen ötletes rész, meg olyan is, amin még gondolkodhattál volna. ezekből jön össze az egész jó.