2008. november 23., vasárnap

a huszonhatodik ősz

ezt a blogot elvileg azért (is) nyitottam, hogy mixelményeimmel megörvendeztessem hálás közönségemet. amióta eszemet tudom, illetve bocsánat, amióta az eszem tud a lányokról, gyártottam mindenféle válogatásokat, részint sznobságból, részint hiúságból (azt hittem a lányok sose hallgatnak olyan jó zenét mint én!), részint őszinte kamaszságból, miszerint hátha a jól megválasztott zenék meghatóbban mondják azt, amit én úgy szeretnék, és aminek úgyis mindig ugyanaz a vége.

ez ilyen.

az idő haladtával persze haladtam a korral, bakelit, cédé, díjé, mix, rádió, stb. hogy mennyire későn érő típus vagyok, azt bizonyítja, hogy a blog megnyitása után majd egy évvel teszem csak közzé egy mixemet, ami ráadásul az őszről szól, sose jobbkor, most hogy tegnap leesett a hó. azért jobb később mint soha, tehát tessék fogyasztani eme zenedobozt, aminek mindenféle hülye címeket adtam volna, mint hogy néma falevelek, meg huszonhat ősz, meg efféle gyönyörű giccses próbálkozások, de aztán győzött a kreativitás, így 'őszi mix'-nek neveztem el, a gyengébbek kedvéért még le is fordítottam magyarról angolra, mert úgy kell a trendnek lenni, tehát íme az

autumn mix
(egerezdmeg)


amit az őszről zeneileg el lehet mondani, azt általában elmondják a kesernyés, borízű, elvágyódós, elmúlós, szelíd szerelmes dalok, finom, főleg akusztikus hangszereléssel körítve. aki kicsit is zenebuzi, biztos hogy álmából felkeltve is mond húsz ilyet, norah jonest, diana krallt, ne adj isten r.e.m.-et, vagy súlyosabb esetekben coldplayt, didot, és efféle rádióbarát alkotókat emlegetve; ha olyan extrán zenebuzit keltesz fel szép álmából, mint például a dorfman, akkor először is elküld a fenébe, másodszor sodor egyet, és miután megvan a hangulat, akkor fog olyanokat mondani okosan, mint tom waits ugye, cohen, vincent gallo, fink, rufus wainwright, de lehet hogy rájön a beth láz, és asszondja neked hogy beth orton, beth hirsh, beth gibbons.

tehát látható, hogy az ősz főleg gitár és dal; épp ezért ezen a mixen nincs egy büdös szó sem (persze ez sem igaz, a fosz lányok fransziáznak, de ennek járj utána). a gitár is csak lassan jön be, szigorúan a fúvósok után, hogy aztán csak a végén adja át helyét nagy nehezen a zongorának.

a másik perverzió ezzel a mixel kapcsolatban, hogy az adta volna magát, ha meleg kezdés után szép lassan hűvösödik be a dolog, s átballagunk nyárból őszbe, hogy a végére a telet is megcsillantgassuk, de dafke nem; nekem az idei ősz hirtelen jött, mint amikor átmenet nélkül az ötödik bor után hirtelen megérzed hogy részeg vagy, nem kellemesen részeg, hanem veszélyesen, míg a negyediknél még csak kellemesen be voltál csak csípve; így kezdődött nekem az idei ősz, és így kezdődik ez a mix is, hidegen és kegyetlenül.

huszonhat szám, adja magát a párhuzam, hogy ennyi őszt láttam eddig én is; és valóban. vannak itt hangulatok régebbről és mostról, a clogs, endorphin, alpha, ganga, food, ezek a tavaly szóltak, míg a pécsi gesztenyefákról hullottak a levelek, ahogy tavalyi a szex és lúcia, vagy a huszonegy gramm is; mindkét film nagyon az őszt fogja jelenteni nekem; a krush vagy a badmarsh & shri vonal még a rozis őszből maradt meg, a veresegyházi napfényben ázott dombokról; a többi főleg idei termés.

nagyon jellemző képet ad ez a mix a mostani őszömről, én most így éltem meg a hulló levelek havát; átjárja ez a csendes pusztulás, ahogy ezt az őszt is, és a vége aktuális még most is; egyszer hallgasd meg sűrű hófelhők alatt, alkonyatkor az utolsó számot. ha még tovább kellene ragozni, idő íve is van ennek a mixelménynek, az eleje hajnal, a közepe nappal, a vége meg éjszaka, hinnéd-e. az elejére merengeni, a közepére sétálni, a végére meg összebújni érdemes. most már csak az jön hogy én kérek elnézést a hibák miatt, ami bizony előfordul a keverésnél, god is a dj, meg tiesto, én nem, ráadásul az utolsó két számnál még a vágás sem tökéletes. mindezek után még az is megjegyzendő, hogy akkor jó neked, ha gizda vagy, és ipodod van, meg itunesed, mert azok biztos hogy hibanélkül lejátszák a váltásokat; de az új winampal is megoldható a dolog, mediaplayert ne használj, ha lehet.

de azért imhol a tracklist:


1 nills petter molvaer: hover
2 murcof & erik truffaz & talvin singh: resignacion live
3 antenne: ttreaa#7
4 food: dadycation
5 krush & kazufumi kodama: day's end
6 badmarsh & shri: the last mile
7 bill laswell: siren song
8 aluna: autumn song
9 ganga: autumn
10 avril: urban serenade
11 alpha: hooper
12 felix laband: minka
13 gustavo santaolalla: can emptiness be filled?
14 endoprhin: soon after silence
15 bersarin quartet: october
16 digitonal: gone
17 your hands in mine: calendar
18 clogs: kapsburger
19 ass: two different ways
20 aaron martin: mannal street
21 nitin sawhney: firmament
22 arborea: rain
23 alberto iglesias: encuentro
24 max richter: autumn music #1
25 goldmund: image autumn womb
26 dustin o'haloran: opus 23

Nincsenek megjegyzések: